10 February 2011

Sebab Saya Sayang Awak

Dalam satu kisah percintaan yang menarik,
Sepasang suami isteri berjalan di tepi tasik yang indah.
Kemudian si isteri bertanya kepada si suami…

Isteri: Mengapa Abang menyukai saya? Mengapa Abang cintai saya?

Suami: Abang tidak boleh terangkan sebabnya namun begitu abang
Memang menyayangi dan mencintai sayang!

Isteri: Abang tak boleh terangkan sebabnya?????
Bagaimana abang boleh boleh katakana abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya?????

Suami: Betul!!! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan
bahawa abang memang mencintakan sayang!!!

Isteri: Tak boleh bagi bukti!!! Tidak!!!
Saya hendak abang terangkan sebabnya… Kawan2 saya yang lain
mempunyai suami & boyfriend, semuanya tau terrangkan sebabnya!!!
Namun abang tidak mampu hendak melakukannya….

Si suami menanrik nafas panjang & berkata…..
“Baiklah!!! Abang mencintai sayang sebab sayang cantik, menpunyai suara yang merdu, penyayang & mengingati abang selalu. Abang suka akan senyuman manis & setiap tapak sayang melangkah, di situlah cinta abang besama sayang!!!”

Si isteri tersenyum puas dengan penerangan si suami. Namun begitu….
Selang beberapa hari kemudian, si isteri mengalami kemalangan & koma. Si suami teramat sedih & menulis sepucuk surat kepada isteri yang di sayangi.

“Sayang… Jika di sebabkan suaramu aku mencintai mu…
Sekarang bolehkah aku mendengar suaramu??? Tidak!!!
Oleh itu aku tidak boleh lagi mencintaimu…

Jika disebabkan rupa & wajahmu aku mencintaimu,
Sekarang dapatkah aku menatap wajahmu seperti dahulu???
Tidak!!! Oleh itu aku tidak boleh lagi mencintaimu…

Jika disebabkan kemesraanmu di sampingku aku mencintaimu,
Sekarang mampukah engkau menunjukkannya???
Tidak!!! Oleh itu aku tidak boleh lagi mencintaimu…

Jika disebabkan senyumanmu terhadapku aku mencintaimu…
Sekarang bolehkah aku melihat senyumanmu di depan mata ku???
Tidak!!! Oleh itu aku tidak boleh lagi mencintaimu…

Jika di sebabkan derap langkahmu aku mencintaimu….
Sekarang bolehkah aku melihat engkau melangkah di hadapan ku???
Tidak!!! Oleh itu aku tidak boleh lagi mencintaimu…

Jika di sebabkan hebatny pengorbananmu terhadapku ku mencintai mu??
Sekarang apakah yang engkau dapat lakukan padaku???
Tidak!!! Oleh itu aku tidak boleh lagi mencintaimu…

Jika cintaku tehadapmu memerlukan sebabnya, seperti sekarang….
Aku tidak mungkin mempunyai sebab mencintaimu lagi…
Sesunguhnya cintaku terhadapmu tidak mempunyai sebab…
Tetapi sentiasa di rasai & berada di dalam hatiku buat selama2nya…
There is no reason me to love u…
U r always in my heart…  

0 celoteh: